پیش به سوی پیشرفت همراه خوشبختی

آستین هایت را بالا بزن

پیش به سوی پیشرفت همراه خوشبختی

آستین هایت را بالا بزن

خودت را در نگاه دیگران جستجو نکن.با اعتماد به نفس زندگیت را بکن و برای خوش آمدن افراد دست به کاری نزن.

بایگانی

انسان و آزادی انتخاب

دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۲۷ ب.ظ

تصور کنید که می‌خواهید برای شام بیرون بروید و یک سالاد سفارش دهید اما گارسن به شما می‌گوید که سالاد رستوران تمام شده و می‌توانید به جای آن سوپ انتخاب کنید. چه حسی به شما دست خواهد داد؟ انتخاب بین سوپ و سالاد انتخاب خوبی است اما یکی از ویژگی‌های طبیعت انسان را نشان می‌دهد: هیچکدام از ما دوست نداریم ما را مجبور به انتخابی کنند. ما دربرابر اجبار مقاومت می‌کنیم. حتی وقتی با تصمیمات جدی‌تری روبه‌رو می‌شویم، آنهایی که پیامدهای اخلاقی دارند، خیلی مهم است که طبق نظر خودمان باشد. خدا به ما اختیار داده و همیشه به آزادی ما برای انتخاب احترام می‌گذارد. بااینکه همیشه خودمان مسئول انتخاب‌هایمان هستیم و این انتخاب‌ها همیشه عواقبی در بر دارد، چه خوب و چه بد، خداوند هیچوقت از زور استفاده نمی‌کند. درواقع، خدا این آزادی را در ما به وجود آورده است و می‌داند که انسان برای اینکه واقعاً و به طور کامل به او ایمان بیاورد، به آزادی و اختیار عمل نیاز دارد. او به آدم و حوا می‌گوید که میوه ممنوعه را نخورند اما همچنین می‌گوید، «بااینحال خودتان می‌توانید انتخاب کنید.»

خوشبختانه اکثر ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم از این اختیاری که خداوند به ما هدیه کرده است استفاده کنیم و تصمیماتی بگیریم که سرنوشتمان را تعیین می‌کند.

خیلی مهم است که بخاطر حفظ آزادی خودمان آزادی دیگران را زیر پا نگذاریم. حتی اگر تصور کنیم که چیزی که فکر می‌کنیم به نفع دیگری است، خیلی مهم است که عقاید و نظرات خودمان را به آنها تحمیل نکنیم.


  • فاطمه صادقی

نظرات  (۱)

  • خرید ملک در ترکیه
  • خیلی خوب و عالی بود

    پاسخ:
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی